webshop länk 250px

ScenBloggen

En mötesplats för dig som attraheras av rampljuset

ATTITUDE STHLM 2014 del 2

Något som nyligen har blivit ett viktigt årligt evenemang för modeintresserade och bloggvärlden är Attitude Stockholm, modemässan. Det är nästan ett lika stort måste som fashion week, men skillnaden är att alla får komma. Den största händelsen var Make Up Stores spektakulära sminkvisning som pågick flera gånger varje dag. De involverade i helgen var alltifrån superstylister som Jean Pierre Barda som drog till sig stor publik i L’oreals monter, till modeller som går på catwalken för allra första gången. Attitude har insett makten bloggare besitter och har lagt stor vikt på att engagera dem och bli omtalade överallt på nätet. Ett tydligt exempel är att bloggare fick dela pressloungen med journalister och det läggs större vikt på promoting på nätet än fysiskt. Bloggarna Fanny Lyckman, Rami Hanna, Lisa Olsson, Victoria Törnegren och Caroline Roxy på bloggportalen ImNext hade en egen monter för sin bloppis, och andra kända bloggare var med i paneler på scenen och hade olika viktiga roller i programmet. Bland annat så var Daniel Paris konferencier för Oriflames presentation av deras nya stora lansering The One. Många kända bloggare och andra profiler var själva på plats för att möta fans i sina montrar och marknadsföra sina företag. Vi såg Laila Bagge, Pernilla Wahlgren, Angelica Blick, Sanna Bråding och pojkbandet Level5 i underkläder. Hela mässan känns nästan som ett meet-and-greet blandat med klassisk mässa. Vissa kändisar, som Foki, hade inte ens några produkter att visa upp i sin monter,  som istället var istället en samlingspunkt för fansen. Det är en otraditionell, friare och nytänkande mässa som verkar ha ett vinnande koncept och är här för att stanna.

 

Text: Marielle Tengström

Foto: Armand Dommer

Dela: